Gershøj Strands Vandværk er bygget i 1965 af en gruppe af de første som købte grunde i forbindelse med udstykningen.

Det var tvunget i forbindelse med byggemodningen at man skulle kobles på det kommunale rensningsanlæg men vand var der ikke noget af. Derfor gik en gruppe sammen og fik opført vandværket som stod færdigt 29. april 1965.

Til at starte med var vandværket et I/S med egen formand og bestyrelse. I dag er vandværket et amba, og det har stadig egen formand og bestyrelse.